Asiakaspalautus/-vaihto

Vaihto ja palautus

Haluamme, että olet tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa sen toiseen kokoon tai väriin tai palauttaa sen 14 vrk:n kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, myyntikuntoisia ja niiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan saadaksesi hyvityksen. Käytä palautukseen alkuperäistä pakkausta tai vastaavaa kuljetuksen kestävää materiaalia.  

 Tuotteen palautus:

1. Tee ilmoitus palautuksestasi sähköpostitse asiakaspalvelu@jeriika.fi. Palautusilmoitukseen ei tarvitse odottaa vastausta vaan voit tehdä palautuksen heti.  
    
    Uima- ja alusasuilla ei ole hygieniasyistä palautus-    ja vaihto-oikeutta.   

2. Liitä palautusilmoitukseen: 
     1. Tilaajan nimi ja yhteystiedot
     2.  Tilauksen tilausnumero sekä tilauksen maksutapa. Asiakaspalvelun parantamikseksi olisi tärkeää, että kertoisit palautuksen syyn.
Hyvitys tehdään samalla tavalla kuin olet tilauksen maksanut. Palautuksen mukaan voit liittää kopion meilitse saapuneesta tilausvahvistuksesta ja siitä löydämme helpoiten palautuksen käsittelyssä tarvittavat tiedot. Hyvitys voidaan tehdä myös lahjakorttina. Palautukset käsittelemme keskitetysti kerran viikossa.

3. Palauttamiseen voit käyttää  samaa materiaalia, jossa olet lähetyksen saanut. Palauta tuotteet aina yhtenä   kirjeenä/pakettina. 

Palautusosoite, kirjoita palautuksen päälle (palautukset vain postin kautta)

Asiakaspalautus 630999
Jeriika
Savikontie 89
38470 Sastamala

 Kerro postinvirkailijalle, että kyseessä on asiakaspalautus ja säilytä saamasi kuitti palautuksesta siihen saakka, kun olet hyvityksen saanut. Korvaamme palautuksen aikana kadonneen lähetyksen, jos palautuksesta on näyttää kuitti.

Palautuskulu 
Veloitamme palautuksesta:
 
  - paketit alle 2kg 6.90€
  - paketit yli 2kg 10.90€

Ennen lähetystä perutuista tilauksista perimme meille aiheutuneet kulut 3€. Palautuskulu vähennetään palautuksesta hyvitettävästä summasta. HUOMIOITHAN, että palauttaessasi pikatoimituksena tai kotipakettina lähetettyä tilausta, emme hyvitä toimituskuluja. 

Normaaliin hintaan ostettujen tuotteiden vaihto on maksuton kerran/tilaus ohjeiden mukaan palautettuna. Tuotteet pitää tulla yhtenä palautuksena. Jos tuote vaihdetaan kuosikohdistuksen vuoksi, palautus on maksullinen. 

Huom! Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole enää palautus. Noutamatta jätetyistä ja vastoin ohjeitamme palautuneista tilauksista veloitamme Posti 10€, Matkahuolto 15€  meille aiheutuneista kuluista. Noutamatta jätetty tilaus hyvitetään lahjakorttina.

Postiennakolla tai matkahuollon kautta lähetettyjä palautuksia emme valitettavasti lunasta.

Vastaanotettuamme palautuksen, ja toteamme tuotteen myyntikuntoiseksi, hyvitys tehdään 14 vrk kuluessa luottokortille/laskulle/tilille. Kun olemme hyvittäneet palautuneen tuotteen kauppahinnan, lähetämme tästä meilitse tiedon.

5. Mikäli yli 100 €:n tilauksesta palautetaan osa, toimituskulut veloitetaan normaalisti ja sama koskee mahdollisia paljousalennuksia.  Kiinteistä toimituskuluista johtuen asiakkaalle ei palauteta toimistuskuluja, jos osa tilauksesta palautetaan.   

 6. Jos tilauksesi on sisältänyt kampanjatuotteen, esimerkiksi maksuttoman kylkiäisen, on sinun palautettava myös kylkiäinen. Kylkiäinen tulee joko maksaa tai palauttaa, jos siihen oikeuttavat ehdot eivät palautuksen jälkeen täyty.

7. Tuotevaihdot. Jos tuote on ostettu kampanjakoodilla tai alennuksella ja se vaihdetaan kampanjan umpeuduttua etuus menetetään myös tuotevaihdossa.

Kampanjatuotteilla, esimerkiksi osta kolme maksa kaksi, ei ole vaihto-oikeutta, ainoastaan palautusoikeus. Kaupanpäällisillä ei ole vaihto-oikeutta. Jos asiakas toistuvasti palauttaa tilaukseltaan, voimme jatkossa kieltäytyä toimitttamasta tilauksia.

Reklamaatio

Joskus tuote saattaa huolellisesta pakkaamisesta huolimatta rikkoutua postikuljetuksen aikana. Tämän vuoksi on hyvä jo pakettia noutaessa tarkistaa tuotteen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilatut tuotteet ovat vaurioituneet, tee postissa heti asiasta vahinkoilmoitus ja ole sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta.

Jos asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai huomaat tuotevirheen, pitää asiakkaan ilmoittaa kohtuullisessa ajassa tästä Jeriikalle.


8. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Ensisijaisesti sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet neuvottelemalla. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).